Cinta bertepuk sebelah tangan

Pernah dalam situasi CINTA BERTEPUK SEBELAH TANGAN?
Atau definasi lain "Syok Sendiri"?

Bagi aku, kalau kita tahu seseorang itu memang suka kat kita, tapi kita tak suka pada dia, seeloknya berterus terang dan BUKAN beri harapan. So far aku temgok, ramai jugak yang ada perasaan pada seseorang tapi tak dibalas, but at the same time, diberi harapan.


Yang "memberi" harapan itu selalu tak sedar "terberi" harapan pada orang yang memang ada perasaan pada dia & mengharap cinta terbalas.


Kalau dia selalu text, whatsapp kau janganlah layan. Kau buat bodoh je lah kat dia. Okay kalau kau nak berkawan dengan dia, then act like the one. Kawan-kawan je lah jangan kau over caring sangat. Itu membuatkan dia yang memang ada hati kat kau tu hati dia lebih berbunga-bunga. Bukan tak boleh caring tapi janganlah buat orang tu lebih perasan dan masih berharap. Make it short & simple sudah lah. Asalkan kita tak memberi harapan yang end up akan pecahkan hati orang. Betul tak? Walaupun dalam hati dia masih ada cebisan berharap tapi kalau kau layan dia macam kawan-kawan dia yang lain, tentu dia lama-lama berubah hati dan malas nak ssun ayat-ayat manis.


Kalau rasa tak suka dan tak boleh suka, sila lah berterus terang. It's batter to tell them, rather than allow them to live a lie, and give them false hope, okay?




Comments

Popular Posts