Kalau Dah Jodoh

Kalau dah jodoh

Susah kan kita nak percaya benda yang kita tak nampak? Benda yang ada, tapi tak boleh dilihat secara fizikal oleh sepasang mata. Until one day kita experience sendiri benda tu, baru kita mula percaya. Sebab benda yang tak dapat kita lihat dengan mata ni, kadang-kadang kita boleh rasa dengan hati (dengan pertolongan akal) Seriously, this "kalau dah jodoh" really amazed me and left me speechless.

Larilah sejauh yang mungkin.
Carilah 1001 sebab untuk cuba berhenti (sayang)
Tolak (reject) lah berjuta kali pun....
Kalau dah dia memang jodoh kita, at the end of the day, either kita akan pergi dekat dia or dia akan datang balik dekat kita. Mana-mana lah. But yes, betullah apa yang orang cakap. Kalau dah jodoh, takkan kemana.

Sometimes kita rasa plan kita dah cukup cun dah. Dah cukup smooth dah. Tapi kita lupa yang kita sebenarnya ada sehebat-hebat "Planner" kat atas sana. Well.. This road may seems harder, may seems uglier, may seems fun, but every happiness will cost you much sadness. Just keep it faith! Mana nak datangnya pelangi kalau tak selepas hujan kan? "perhaps you hate a thing and it is bad for you. And Allah knows while you know not" He know best... Just pray for the best.


Google Image

Comments

Popular Posts