A moment of memories


Kau dengan memori kau.
Aku dengan memori aku.

Tapi macam mana  kalau memori itu antara kau dan aku? haha...

Memori ini sebenarnya adalah penjajah yang paling hebat parasitnya. Kenapa di panggil parasit? Sebab ianya penjajah yang menjajah di setiap pelusuk ingatan yang tiba-tiba jadi kosong dalam bahagia. Tiba-tiba menjadi sunyi dalam riuh rendahnya. Dan dari situ memori mencelah mengikut peredaran "mood" semangat dan termaktub dalam setiap diri individu. Serta apa yang difikirkan. Walaupun kekadang tak bersesuaian masa dan cara. Tapi siapa peduli kan? It's beyond our control. Right?

Memori...
Semua tahu...
Kejam!!...

Perkataan paling dahsyat aku rasalah.. Adakalanya membina kekuatan. Dan adakalanya jatuh menjunam di segenap pelusuk jiwa. Arghhhh.... sakit aku rasa.

Memori? Terlalu banyak nyatanya. Sampaikan ada yang indah dan tak terluah. Ada yang sedih kecewa hambarnya tapi masih mampu memotivasikan diri untuk menjadi yang lebih baik. Pada satu saat, kita hanya akan menjadi sekeping gambar dan memori. Terkadangkan, kita tidak tahu nilai sebenar momen-momen indah kita itu,sehinggalah ia menjadi memori yang terindah dalam hidup...

Google inage

Comments

Popular Posts